tisdag 26 oktober 2010

Lövsal på Ryssberget


Cykelvägen på Ryssberget mot Ynde by

Oktober är en fantastisk månad inte bara för jaktens skull. Färgskiftningarna i naturen är oändliga. Bara att njuta.

Njöt av vädret gjorde jag inte precis i helgen som gick.

Två dagars blåst o regn ägnades åt att döma hundar på västkusten. Njöt gjorde jag naturligtvis av att döma hundar, 24 st i elitklass på B-prov.
Som vanligt ömsom vin o ömsom vatten.

Jag delade ut bl.a ett 1:a pris till en duktig dansk chesapeak bay retriever. Dom förekommer mera sällan på våra jaktprov idag.

Annars var jag mest fundersam över vad liten dådkraft o söklust en del hundar visade under sökarbetet.
Ska man hitta något så får man ge sig in i vass, bräske, taggigt ris o dynga.

Jag måste också nämna den fantastiska organisationen som O Nilsson o Eddie hade omkring sig. Ingen nämnd o ingen glömd. Två dagars prov med samtliga tre klasser. Starkt jobbat på SSRK västra.
Tack också till Håkan på Plönninge gård för allt det praktiska runt omkring.

Inga kommentarer: