söndag 13 september 2009

Jambos första klapp



Briggs coh Jambo på post
.
Så har då Jambo fått varit med på sin första riktiga klappjakt. Lagom tycker jag, nu är han nästan ett och ett halvt år gammal. Han har fått ordentlig skottträning med markeringar av mig så kanonaden under klappjakter som det ofta blir var inget problem. Han fick också hämta några änder och det skötte han bra. Han fick dessutom apportera några "vingade" och det fixade han snabbt o elegant. Bra grepp från början här, lugn o fin. Jag är nöjd med den pojken.
Briggs (SJCH Searover Tidy Hard) var med o stöttade oss förstås. Snabb på hanen den jycken som vanligt, en knallning. Men säker o rutinerad.
I fredags var jag hos Caroline o Gert och dömde ett särskilt B-prov i Nkl. Gick av stapeln i Kävlingetrakten och jag dömde sju hundar varav tre gick till första pris. Någon riktigt bra hund faktiskt bland dessa.
Idag är Eva med Flip och ska försöka ta ett bra pris i Ekl i trakten av Malmö. Hoppas på det bästa . Det är minsann inte så lätt att sopa hem 1: prisen för ett jaktchampionat.
Köket är nästan klart nu, det återstår någon kakellist och slangen till fläkten. Fixar det på tisdag för på måndag är det jakt igen, då i Blekinge.
Bosse

Inga kommentarer: