måndag 19 november 2012

Höst jakttider

 
Pukaviksbukten
 
Efter en del strul med min nya dator som köptes i februari, så hoppas jag att det löst sig äntligen. Fortfarande har jag inte fått tillbaka bildskärmen som Samsung får leta reda på. Garantifrågor, men ändå.

Under tiden sen senast så har det varit mycket jakt och jaktprov. Jambo har tidvis varit lite överansträngd efter tuffa jobb i vassarna och kallt vatten. Apporteringarna på land efter fasaner o änder är betydligt lättare.

Jag har startat Jambo ett par gånger till på B-prov ekl. och inte fått till mer än några 2:a pris och det är ju inte i min smak. Alla detaljer ska ju falla på plats i den här formen av prov. Han får vänta till nästa säsong nu med B-proven. Som helhet och jakthund är han en kanonhund i övrigt.

Jackson, som är sexton månader nu har fått följa med på eftersöken, dagen efter andjakterna. Han verkar tuff och har bra dådkraft. Räds inte stora tunga vassar och tar för sig bra. Snabb, stor o stark. Lovar gott för framtiden. Nyligen röntgad och helt fri med A-höfter och u.a på armbågarna.

Evas Flip som har varit med på en del av jakterna och har ju stor rutin på området och vet vad han ska göra. Lite lätt i gumpen vid ett par tillfällen när jag haft honom. Detta har fått åtgärdats med koppel.

Evas nya Tiger,( Like ims Norton) växer o frodas och blir 5 månader i mitten av december.

Höstdimma i Håkanryd
 



Inga kommentarer: